PENGIKUT-PENGIKUT SI KACAK!!

Wednesday, March 25, 2009

AWAK NI TAK JUJUR LA!!


Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta...

Tinggalkanlah aku bila tak mungkin bersama...
Jauhi diriku, lupakanlah aku.....
Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta..
Tinggalkanlah aku bila tak mungkin bersama....
Jauhi diriku, lupakanlah aku selamanya......


YA... seperti sedia maklum, kita semua mahu semua orang jujur dengan kita.. tapi pernahkah kita jujur pada diri sendiri?????
PERNAH KE???

Sapa yang pernah, sila angkat tangan!!

o/ o/ o/ o/ o/ o/

Demit.. semua ngaku jujur lak...

Ok2.. soalan seterusnya untuk menguji tahap kejujuran korang..
"Sapa setuju yang teri kacak? "




Dem!
Ok korang semua tak jujur..
Dah.. malas nak kawan dengan korang dah..

Kawan dengan ayam lagi bagus..
Dia lagi jujur dr korang..
Tak caya? cuba tanya ayam, "teri ni kacak tak?"
Ayam tu mesti jawab, "
kurr.. kurrr.." <-- ayam tu pelat.. sebenarnya dia nak ckp, "btol.. btol..."
Tak ke sama bunyi '
kurrr' dengan 'btol' tu?
Cuba korang wat bunyi '
kurrr' kalo korang hebat sgt?
haaa..
sebijik jadi..
Sebijik jadi cam org bodo!! hahaha.. ok2.. bosan.. zzzz



Jujur adalah sepatah perkataan yang mengandungi huruf j, u dan r.. cuba ganti huruf j tu dengan huruf b.. haaa.. tengok da jadi bubur kan? so huruf j ni amat penting bagi perkataan jubor.. eh.. jujur.. Dan bile kita sebut pasal jujur, benda apa yang pertama sekali melintas dalam pikiran korang? Waahhhh.. Macam2 ada.. Ok2.. Jum tanya sahabat2 aku lak.. Aku nak dengar pendapat dorang pasal jujur ni ..

"Wahai sahabat, jujur tu apa? sila jawab dengan pantas.."

adlia: jujur tu tipu

nik naim: jujur = ones

syed azam @chokobis: suci ;p

keyrol hafiez: keikhlasan, ketulusan.. kekacakan teri.. lol


"Erk.. rosak membe2 aku ni.. haha.. "

Pada hari ni aku nak becerita pasal 'jujur' kerana setelah aku melakukan kajian serta ulang kaji mata pelajaran sejarah hidup aku, aku telah mendapati bahawasanya sifat jujur aku ni la yang membuatkan aku tak dapat awek sampai ke hari ni.. haha.. zzz.. Demit tercakap kat sini.. arghh.. kantoi nape aku xde awek selama ni.. Tak dapat nak wat2 hot dah pasni.. dem.. hahaha.. Tapi seyes ni.. aku mmg jujur.. Perangai aku memang kebudak-budakkan, manja, suka wat2 majuk padahal takde pape pon.. kadang2 sms awek bgtau ngah majuk xnak makan nasi, padahal masa tu ngah makan kfc tak hengat.. kaokaoako, tak reti wat gaya macho, muka ngantok sepanjang masa, janji manis2, saja wat2 tak romantik, slalu pura2 tdo kalo awek sms, gelakkan awek sbb dia ada banyak eseimen perlu disiapkan, wat2 tertinggal dompet bila awek mintak blanja, wat lawak lucah semasa awek nanges sbb bra kena curi, susah nak serius dan hanya serius ble nak comolot je.. zzz.. Korang suka ke laki cmni? lol.. Susah jadi org jujur ni.. Kita akan sentiasa cakap dan buat apa yang terlintas dalam hati atau otak kita.. Nak menipu sunat pon susah.. tapi senang je nak kena sunat.. Tak semua orang bole terima kejujuran kita.. malah aku rasa memang takkan ada orang boleh terima.. Ada ke awek nak seseorang mcm aku ni yakni lelaki jujur yang tak malu menunjukkan perangai2 yang tak senonoh.. haha.. Ok entri kali ni seyes wat saham aku jatuh menjunam..demit..

"ARGHH.. KENA DELETE ENTRI NI!!"

Ok. Tak payah bagi contoh orang lain.. aku pon da cukup.. aku pon susah nak terima orang atau awek yang terlalu jujur ni.. Korang cakap senang la.. Korang tak penah alami.. Ingt senang ke nak layan awek jujur ni? Ingat best sgt ke? Korang tak caya aku? Ok2.. Mari kita tengok contoh-contoh yang mudah tentang awek yang jujur..

contoh 1
teri: awak watpe tu?
awek: ngah korek idung.. nape?
teri: T_T [nanges sorang2]

contoh 2
teri: awak sayang saya tak?
awek: selagi awak tak pokai, ada kereta, blaja engineering kat uniten dan slalu sayang saya.. maka saya sayang la awak...
teri: .. [cari tali nak gantung diri]

contoh 3
teri: awak rasa saya hensem tak?
awek: hensem kalo dibandingkan dengan tayar kereta bapak saya yang botak tu..
teri: .. [pegi pancit tayar kereta bapak awek tu]

contoh 4
teri: awak pakai spende kaler pe skang?
awek: tak pakai..
teri: ..gulp.. [telan air liur]

NAH.. tengok sendiri dengan mata kepala korang.. susah kan jadi orang jujur ni? bukan semua orang leh terima.. so perlu ke aku jujur pasni? perlu ke? perlu? maseh perlu??? atau ada awek yang suka lelaki yang jujur seperti aku ni? ada ke? ada? ada? ada keeeeeeee?????


ok2.. sebagai penutup.. aku tanya korang skali lagi..

"Korang rasa aku ni kacak tak?"














Dah la.. korang semua memang tak penah jujur pada diri korang! huh!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

akuxbiadab said...

lu kacak dow...
cume lu blom ader rezki jer nak ader awek...huh

perasan,celake kemak....