PENGIKUT-PENGIKUT SI KACAK!!

Monday, March 23, 2009

Pertama Kali Aku Jatuh Cinta Dengan 'Dia'..

Jiwang gle tajuk entri aku kali ni.. Korang nak tau tak? 1st time aku jatuh cinta masa darjah 6 kot.. Seyes.. masa tu aku jadi angau gle.. tdo tak lena.. mandi wajib xpenah.. makan tak penah tak tambah.. Gile la.. Kira hidup aku kucar kacir la pas aku jatuh cinta tu.. Korang nak tau cmne kisah ni berlaku? Ok2..aku cite sket..

Kejadian ni berlaku pas aku amik UPSR kalo aku tak silap.. Macam biasa la masa ni aku budak hingusan lagi.. baligh pon belom.. Sunat pon baru setahun.. lol.. so aku takde keinginan sangat kat awek2 ni.. Bosan.. not my taste.. haha.. So kisahnya bermula dengan pada suatu hari sang kancil berlari2.. Lalu terjumpa sebuah sungai.. Beliau taktau mcm mana nak melintasi sungai tersebut dek kerana beliau tak penah amik kelas berenang.. Maka beliau pon memanggil pak buaya untuk mengambil kelas berenang dengan pak buaya tersebut.. Pak buaya setuju untuk mengajar sang kancil tapi dengan bersyarat iaitu sang kancil mestilah memakai bikini.. Sang kancil tidak setuju.. "Jadah.. aku mana ade saiz nak pakai bikini2.. arem.. aurat semua ni.. siot la pak buaya mata keranjang cm ed.. lol".. Oleh kerana sang kancil keciwa, beliau pon balik rumah makan kuaci.. Tamat..

Erk apa aku cite tadi.. alamak tersilap ruangan.. Ok2.. Start balik.. Camni kisahnya dia.. Peristiwa ni berlaku kat umah aku dalam tahun 1996.. Hari ahad kalo tak silap.. Macam biasa selepas makan tgh hari, semua ahli keluarga aku akan melepak kt ruang tamu smbil menonton tv.. Cuma aku je tak minat nak lepak2 kt citu.. Bosan.. bek wat aktiviti yang lagi berfaedah seperti tido petang.. zzzz.. Tiba-tiba pada hari tu ada satu pertandingan menyanyi kat dalam tv.. Memang grand gle la pertandingan ni masa tahun 90-an.. Masuk tv3 beb.. Tapi masa ni aku tak layan langsung muzik.. Bosan.. Bingit telinga aku.. Taktau kenape sejak kecik lagi aku tak suka dengar sebarang bentuk muzik.. Seyes.. Masa aku baby lg, aku akan menanges tak ingat kalo mak pak aku pasang radio dalam kereta.. So mmg i'm so not into music la sejak dari kecik..

Nak dijadikan kisah dalam pertandingan menyanyi kali ni ada sorang awek yang lain dari lain.. 1st time dia masuk pertandingan ni.. mak pak aku yang tiap2 tahun hafal lagu pon tak knal minah ni.. Aku lak kebetulan lalu nak naik tangga, tiba2 terdengar suara dia yg amat merdu.. Pehhhhhhhhh.. Gile la.. Terus aku tak jadi naik tangga, malah aku semakin rancak berumah tangga kat tangga tu.. Terkesima aku.. Sedapnya sore awek ni.. Da la comel.. Adoi.. Hatiku sudah dipanah asmara cinta..

Sejak hari tu aku terus jatuh cinta dengan awek ni.. Dia pon cm jatuh cinta kt aku gak sket2 sbenarnya.. Ada la dia bg tanda2 yg dia pon suka aku.. Lagu dia pastu pon semuanya jiwang2.. Biasa la romeo dan juliet.. Disebabkan cinta, hari2 aku tgk gambar dia kat paper dan majalah.. Sanggup beb beli majalah hiburan.. Tak penah2 aku beli sebelum tu.. Semuanya semata-mata nak menatap wajah dia.. Lagu dia? Toksah kata la..aku hafal gile lagu dia masa tu.. Lagu dia lak ngah top masa tu.. Sebagai bukti betapa obsesnya aku terhadap dia, aku penah ternyanyi2 lagu dia smpai mat bangla yang datang jual karpet kt umah aku tu menjadi saksi.. Cam gampang.. aku sdp2 nyanyi.. betapa aku cinta padamuuuuuuuuuuu.. tibe2 mat bangla tu kuar muka dia smbil sengeh2 nak jual karpet.. Dem! bapak malu.. haha.. Kompem mat bangla ni ingt aku nyanyi lagu tu utk dia.. Arem tol.. koakaokaoa..

Bagaimanapun nak buek camne.. kita hanya dapat merancang, Tuhan tentukan.. Cinta sejati kami runtuh di tengah jalan. Kecundang bukan kerana berbeza darjat atau harta.. Malah bukan juga kerana umor kami berbeza 5 tahun.. tetapi kerana aku lambat sgt grad atau tak habis2 blaja.. Dia lak da lama membujang.. Bapak dia pon sebok nak suh dia kawen.. Mana nak sabar tunggu? Da la ramai gle orang ayat dia.. So niat kami nak berkahwen tak kesampaian.. Last2 dia kawen dengan orang lain.. Sedeh beb.. Bercinta bagai nak rak lebeh 10 tahun.. Last2 dia da bahagia bersama orang lain.. takpe la.. Aku tak salahkan dia.. Ni semua untuk kebaikan kita semua.. Aku pon doakan yang terbaik untuk dia..

Nak tau sapa dia? sebenarnya aku tak penah cite pasal dia kat kawan2 aku.. saja aku sorok.. Ini lah rahsia terbesar dalam hidup aku... Sori kepada kawan2 semua sebab menyorok rahsia sebesar ini.. Aku terpaksa sbb aku taknak ada pihak yang terasa atau tersinggung atau teringt kisah lama.. Kepada si 'dia'.. kalo awak baca entri ni.. Saya tetap nak ckp kat awk.. Saya sayang awak sampai bila2.. Muah2.. LOVE U.. Aku cinta padamuuuuuu!!!

K la.. last but not least.. Aku buh gak gambar aku dan 'dia' kat cn sebagai bukti aku dgn 'dia' penah bcinta.. Tengok diam2 eh? Jangan kecoh2 smpai semua org tau.. Aku taknak 'dia' sedeh teringat kisah lama.. Baiklah dunia.. lihatlah gambar kami berdua!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.

JENG-JENG!!!


[Time ni aku dengan 'dia' ngah main nyorok2 sambil karok kt alamanda.. tu aku pejam mata sambil pegang mikrofon tu.. main tu main gak.. karok tetap karok.. mahal beb bayar rm25 sejam kalo karok kt alamanda.. so rugi la kalo dtg main nyorok je.. hehe.. best2.. sdp2.. JGN JELES.. zzzz ]


Sonok x dpt tgk awek 1st aku? lol =p

6 comments:

HazirahMahadzir said...

walaweyhh!
romantik siakk!
ahaha~

teRi said...

haha.. tau xpe.. heuheuheu

akizaki said...

hampas!!!
diriku di'kontol' idup2...
tp lu agak tere la mengayat minah nie..

nadia_saleh said...

hahaha..
gler sweeeeeet!

*bro,jiwe jgn kco lgi k*

fana said...

panjang nak mampos membebel.. aku baru jumpe awek 1st ko tu smlm. cantik sungguh budi pekertinya.jgn jelesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss =P

teRi said...

@akizaki: biasa la.. kehidupan sebagai playboy mmg cmtu.. ;p

@nadia_salleh: jiwa kaco tu pe? wekkk.. ;p

@fana: cett.. aku da kapel dgn dia lebeh 10 tahun.. xjeles pon.. boooooooo.. haha.. zzz