PENGIKUT-PENGIKUT SI KACAK!!

Wednesday, February 25, 2009

Tadika ANDA?

Hoho.. tibe2 aku teringat kisah2 masa kecik2 dulu.. huhu.. dulu aku duk petaling jaya.. dari umur 4 tahun sampai la umur 8 tahun.. masa duk pj ni la aku masuk tadika.. hehe.. tadika aku ni namanya Tadika Anda.. taktau asal dia buh nama tu.. mayb sbb dia nak bgtau.. "tadika ku.. tadika anda juga.." atau dia nak bgtau.. "tadika anda ke tadika saya?? kalo tadika anda sapa yang bayar bil?" last2 dia pendekkan jd tadika anda.. ntah... aku teka ngarot je.. haha..

Korang jangan main2.. masa aku kt tadika ni, aku jadi raja.. masa umur 5 tahun aku la ketua.. sistem raja berpelembagaan kt tadika aku ni dilantik dengan menggunakan aplikasi pertarungan.. ketua yg da sedia ada tu kena bertarung setiap kali ada budak baru masuk ke tadika tu.. tak kisah la ko lembek ke kuat ke, ko diwajibkan bertarung!! sonok gler jadi raja ni.. bile rakyat jelata jumpa aku, mesti dorg sembah ampun kt aku.. haha.. tapi beta ni raja yg baik.. semuanya cm hormat beta.. beta jaga rakyat baik2.. hoho.. beta sempat memegang tampuk pemerintahan ni sampai beta umur 6 tahun je.. peh.. setahun tu.. haha.. siot je.. tibe2 ada mamat mana masuk tadika tu.. pastu bjaya kalah kan aku.. so aku dgn konco2 aku pon beralih ke parti berhaluan kiri.. kerajaan baru pon ditubuhkan.. hahaha.. lawak gler.. rebutan kuasa tak formal tu mmg tiap2 hari la.. pantang berjumpa mmg terus btumbok.. haha.. biasa la.. nak rampas kuasa.. last2 tak bjaya gak.. siot je.. mamat ni hebat lak bsilat dr aku.. takpe la.. at least aku bjaya btahan sampai setahun.. hehe..

Aku g tadika dgn menaiki bus.. sonok weh naik bus ni sbb setiap kali aku naik bus., mesti ada sorg awek cun dari tadika lain akan duduk sebelah aku.. walaupon aku mmg tak penah amik tau nama awek tu, kami tetap pasangan yang romantik.. setiap kali aku muntah akibat mabuk bas, minah tadi pasti akan tepuk2 belakang aku.. begitu juga kalo minah tu muntah2.. aku pasti tepuk2 belakang dia.. habis body bas tu penuh dgn muntah kiteorg.. haha.. mampus kalo dreba bas tu tau sapa yg muntah sbb hari2 aku mabuk bas.. kompem2 dia kena basuh bas tu hari2.. haha.. tak lupa juga kepada mamat yg duk belakang seat kiteorg dlm bus tu.. kompem dia org paling hepi.. lagi2 masa dia kuarkan muka dia dr tingkap utk merasa angin2 sepoi bahasa.. ngah sdp2 nyanyi.. "angin bayu meniup wajahku.. babi! muntah sapa ni?" hahaha.. aku just terkilan sbb aku tak penah tau nama awek yg duk sebelah aku tu.. kalo tak, pasti skang ni dia sudah jadi bakal ibu kepada anak2 kami.. yela.. asyik muntah je.. hueheuheue.. nasib baik dulu2 tak reti wat lawak ibu mengandung.. ;p

Hmmm.. yg aku ingt, aku ada kawan baik nama ali reza.. rasanya dia la kawan baik aku yg pertama.. best gle la kawan dgn dia sbb dia ada mainan ghostbuster.. leh tembak air kt org dan hantu2.. hahaha..habis basah lecun baju.. pastu g tadika kena marah dgn cikgu.. hoho...aku berkawan dengan dia sampai darjah 2 sbb lepas tu aku pindah umah n skola ke keramat.. pas aku pindah skolah tu, aku agak sedeh sbb sampai skang aku tak jumpa dia.. T_T

Kat tadika ni, satu benda je aku paling hangin.. benda ni jadi masa subjek pendidikan jasmani je.. siot je.. mcm biasa, sebelum kelas pendidikan jasmani, kiteorg tukar baju dlm kelas.. standed kanak2 la.. baju letak sepah2.. last2 bile nak pakai balik, rasa mcm baju org lain je.. dem bau tengit org lain lak.. siot la.. saiz da la semua sama.. mana nak beza.. pastu bile balik umah mesti mak aku paling kuat bebel sbb setiap minggu aku bwk balik baju org.. dem.. tak pasal2 je kena bebel.. nasib baik pastu mak aku beli baju baru, pastu minggu depan tu tertukar lagi baju tu dgn org lain.. hauhaua... agak2 korang kalo jd mak aku, korang panas ati tak? hahaha

Apa lagi eh? dulu aku suka main2 dgn tali bag yang digunakan untuk sendeng kt bahu tu.. suka gler gosok2 tali beg tu kt belakang leher aku smpai luka berdarah.. haha.. habis pedeh belakang leher aku.. huhu.. hehe.. pas kena tu, aku mcm fobia dgn tali beg.. seyes.. dekat btahun gak la aku tak pakai tali beg.. huhu.. fobia2..

Best kan waktu kecik2 ni? mcm takde masalah.. actually mmg takde pon.. just have fun je.. aku just g tadika..bersonok2.. pastu dpt no 1 byk kali.. biasa la scorer sejak kecik.. hauhauahua.. adoi.. rindu zaman kecik2 ni.. aku ni agak berlainan masa kecik2.. suka btumbok.. suka tunggang kambing.. suka tarik kain org gaji sampai tlondeh.. hahaha.. ntah la.. gler kot.. tu blom lagi bogelkan adik2.. hahaha.. nakal kot.. tp sejak aku pindah ke keramat, aku da berubah, da tak nakal.. pendiam je.. huhu.. asal ntah..mayb aku berontak kot sbb pindah skola.. biasa la dulu bdk kecik yg tak matang.. hehe.. pape pon rindu gler kehidupan tadika kt petaling jaya dulu.. huhu..

7 comments:

xoul said...

pergh..ni kalo aceed wujud zaman ko mesti dier minat nih..nakal~

wahahaa..away2

teRi said...

aceed saja je tujukan entri tu kt aku.. hahaha..

/me nakal dan seksi.. huahauhaua

ikan_pari@@ said...

>Zaman tadika kamu ni 50 tahun yang lalu ke?

teRi said...

mcm gay.. baru 20 tahun lepas.. lol.. muda lagi kan saya? haha

arch^t said...

gile perasan!
boooo

ekaz said...

raja p sekolah naik bas ker??
lawak gile...
kah kah kah.

pastu kan...penah tak balik ngan baju sekolah yg bersaiz lagi kecik??
sure klakar tgk baju senteng nampak pusat..

teRi said...

cey.. bdk kecik ni.. haha.. takpe.. badan i taff dulu, so takde hal pakai baju kecik.. huahuhaua