PENGIKUT-PENGIKUT SI KACAK!!

Wednesday, June 4, 2008

RESULT DAH KUAR!!

pehh.. result dah kua!! cuak korg.. husahsaushua..
mana ade.. saja gimik je.. lol.. tapi kalo result da kuar, kita mesti cuak kan?
sbnrnya, kalo korg nak tau, ada penyakit utk org yang sering cuak ble result kua ni. dalam bahasa saintifik ia lebeh dikenali sebagai syndorm cuakingresultcamgampang.. husahsua


ok! Aku kat sini bukan nak citer pasal korg cuak sbb result nak kuar atau pasal aku score dean list setiap sem[syhh.. jgn bgtau org yg aku score dean list.. lol]. SEBENARNYA AKU nak cite pasal knape aku tak score PMR[1998] dulu.. lol.. Gua cuba explain sedaya upaya gua.. Gua bukan tak stadi cuma malas bukak buku je.. hari2 beb gua bawak buku kt library.. jgn main2.. gua ni muka wajib kat setiap library.. gua jenis malas nak pegang buku.. so gua dirikan semua buku tu n susun cantek2 depan gua.. kasi keliling gua.. bukan pe.. kasi nmpk semua kandungan buku.. senang baca.. ok pas aku da decorate cantek2.. maka sampai la saat2nya.. pe lagi tdo la!! husahsuas.. yes! gua bjaya tipu korg! hahaha..

tapi seyes la.. gua ada teknik stadi sendiri.. masa form 1 dulu
aku dapat no 1 beturut2 tu.. kacak gua.. dpt best student utk sains lagi.. aku sorg je dpt A.. huashau.. noob pe ntah bdk lain[padahal markah aku 79 je, cikgu aku kesian, so jdkan 80] huashuas.. pape la.. tp gua tetap best student dulu.. kaedah stadi aku? senang je.. aku lebeh suka stadi sendiri.. boleh fokus.. kacak gle gua.. so ayah aku da siap beli meja pe utk anak dia yang bakal mgharumkan nama negara ni. lol.. tp sayang.. aku taleh stadi guna meja, buah pinggang aku cepat sakit[alasan lagi..huahusah] so aku lebeh prefer stadi atas katil je.. ayah aku takleh kata pape sbb anak dia score setiap thn.. tapi yg tak syok.. ayah aku tak bg kunci pintu.. pehh.. ayah aku jadi penyelia pembelajaran aku lak.. adeh.. takpe.. aku ada kaedah blaja aku sendiri.. ok.. gua tutup pintu bilik[bole tutup sbb ayah aku kata jgn kunci je] pastu gua siap2 nak blaja pe.. mula2 selerakkan buku atas lantai dan atas katil.. ok cun.. n yg last, buku yg plg gua sayang[buku ni kena ringan.. sbb pe? nanti gua cite] ok gua usya dulu buku ni.. bagus.. byk soalan2 yg gua da buat masa kt skolah tadi.. ok cun.. ni memudahkan kaedah pembelajaran aku yg unik ini!!

60 minit kemudian.. ayah aku masuk bilik.. ayah aku mendapati anak dia tertidur selepas penat stadi.. buktinya? buku yg ringan tu elok je telangkup atas muka aku.. pastu buku2 bselerak atas katil n lantai.. ini semua bukti menunjukkan anaknya bekerja keras utk blaja.. ayah aku cm curiga gak.. so dia amik buku atas muka aku tu dan check buku tsebut..
"ok da byk anak aku wat latihan.. takpe la.. sian dia..", ujar ayah aku. pastu ayah aku pon tutup lampu bilik.. pastu aku pon tdo smpai ke subuh esok.. huahsuahsua.. [p/s- kepada org2 yg masih tak paham, sbnrnya gua da lama tdo before ayah aku masuk.. gua da prepare awal2 n blakon baik punya.. prop semua da ready.. konon rajin stadi smpai tertido.. huahsuas] "ABAH, along nak mintak maaf banyak2.. along cukup nakal pada masa dahulu.. huhu.."

**KANAK-KANAK YANG BERUMUR 18 TAHUN KE BAWAH DIPINTA SUPAYA TIDAK MENJADIKAN OWNER BLOG INI SEBAGAI TELADAN ATAU IDOLA, MESKIPUN BELIAU AGAK KELAKA DAN BEST.. SEKIAN TERIMA KASEH. PESANAN INI DIBAWA KHAS UTK KANAK2 MACAM ACEED@ TRIPLENOIZE.. HUSAHSUAHUASHAU..

STADI GROUP?? taktau asal.. aku mmg takleh stadi group.. aku cuba gak dulu.. pegi library kt skolah[ni masa skolah menengah biasa].. eceh.. org lain muka nak semangat stadi.. gua lak jenis takleh duduk diam.. nampak muka kwn cm syok je, gua usik2.. mula2 bdk2 ni semua macam iman mantap la.. skali gua jolok sarang tebuan, terus dorg tewas.. [gua pinjam peribahasa jap.. lol.. gua main pakai je.. bole la eh? lol] last2 kiteorg main kejar2 dlm library.. haram tol.. masa ni form 3..nak dekat pmr dah.. tapi still main2.. lol.. pastu kiteorg pk2 balik.. mayb sbb persekitaran sekolah tak best utk stadi group[padahal sbb aku yg kaco]. then, kiteorg decide nak g PERPUSTAKAAN NEGARA. pehh kacak gle.. stadi group kt PERPUSTAKAAN NEGARA. bagaimanapun.. demi stadi group, kami tpaksa ponteng skolah... kami TERPAKSA!! ohh.. jgn salahkan kami yang mahu blaja ini.. ohhh.. ;p

hari yg dinantikan pon tiba.. jeng2.. PAGI tu aku blakon wat2 g skolah.. padahal dlm beg semua ada baju pe.. lol.. sebaik je smpai perhentian bus depan skolah gua, gua terus melencong.. ok yes.. g umah kawan aku.. lol.. pegi je umah kwn aku.. pehh.. ramai gler adek beradek.. pastu sekor2 nak ejek aku sbb aku itam manis.. demit.. tau la korg jeles gua kacak.. yg aku geram, yg ejek aku tu semua bdk kecik.. dlm darjah 1 hingga darjah 5.. demit.. gua tewas di tgn bdk kecik.. takpe.. gua syg bdk2..[padahal gua da nanges kena ejek.. husahaushau] gua malas nak layan bdk2 tu.. then.. membe aku ni leh layan hindustan lak.. kelaka.. padahal dia ketua gengster kt skolah.. demit.. so gua tpaksa layan skali hindustan.. pehh.. best gak.. time ni famous dgn kuch kuch hotai hai. tahun 1998 beb.. layan dil to pagal dgn kuch kuch hotai hai la.. husahsua.. pehh body rani mukherjee.. sdp2.. demit.. gua tspam cite lain.. ok2 balik kepada citer library td.. smpai je PERPUSTAKAAN NEGARA tu.. kiteorg cm beruk dapat pisang.. pehh sonok.. buku banyak.. kawasan luas! bole lari2.. lol. ops.. silap.. gua dtg cn sbb nak blaja ok? korg jgn bg gua tpesong.. gua tau korg ingt gua akan tewas dgn godaan korg.. korg mesti doa aku tak blaja kan? no way man..

TAPI!!! ada satu masalah timbul!! arghh.. rupa2nya kalo nak masuk
PERPUSTAKAAN NEGARA, kena ada kad keahlian lak.. huhu.. lupa lak.. takpe aku try register.. demit.. gua kena blacklist.. gua baru teringt time kecik dulu gua penah pinjam buku kt cn tp tak pulang balik. pehhh bkira.. gua kena bayar denda pe.. adoi.. takde wit lak.. hmmm.. cmne eh? kiteorg ni ada 5 org.. kad keahlian ada 3 je.. sian gle.. takkan aku dgn sorg kwn aku yg lain kena balik? hmm.. demi semangat nak blaja, kami NEKAD!! yes! ok.. mula2.. aku dgn 2 kwn aku masuk dulu pakai 3 kad keahlian yg ada tu.. nasib baik.. guard tak tgk btol2 kad keahlian tu.. dia nak kiteorg gantung kt leher je.. kiteorg pon wat muka confident masuk la library tu dgn kacak skali.. ble da masuk.. aku n kawan aku kumpol kad2 keahlian tu.. pastu salah seorg dr kwn aku kua balik dgn kad2 tu. then, dia bagi kad2 tu kt 2 org kwn aku lain yg da menunggu kt luar sana..maka kami semua bjaya masuk dgn bjaya menipu guard.. haushaus.. yes! tapi tu pon hampir kantoi.. ade guard siap tanya.. "eh korg ponteng skolah ke?". kiteorg jawab "tak.. sekolah cuti sempena hari sukan". huahsua.. ok tmbh byk penipuan yg kami lakukan dlm proses menuju ke menara gading.. lol

naik je atas.. aku n kwn2 aku still cm berok.. sonok.. 1st time naik atas ni.. dulu aku masuk bahagian kanak2 kt bwh tu je... bosan.. ni kt atas cm sonok.. ok ade headfon, leh dgr lagu2.. layan beb.. kiteorg dok terkinja2 kt atas tu smbil usya2 awek.. last2 dah kol 1 tgh hari.. demit.. tak sempat stadi pe.. lol.. pastu kiteorg pon balik la.. siap salin baju dlm bus... pehhhhhhhhh.. rosak.. aku xstadi pape pon.. gle la.. pastu last stadi group aku kt umah kwn aku.. aku ingt lg.. takkan aku lupa.. ptg tu ada paper agama.. masa ni PMR la.. aku mula2 nak stadi kt umah kwn aku.. tp tibe2 cm ramai.. ok kelaka.. bdk2 ni kacau2.. demit.. last2 kiteorg main gusti pe.. arghhhhhhhhhh.. hasil result PMR gua,
SUBJEK AGAMA GUA DAPAT B!! ni la kalo main2 je blaja.. huhu.. last2 gua dpt 5A 3B je.. huhu.. melepas peluang nak masuk MRSM.. UWAAAAAAAAAAA!!!

PENGAJARAN YANG KITA DAPAT DALAM POST KALI NI.. JANGANLAH ANDA MENIPU MAK AYAH ANDA, JANGANLAH PONTENG SEKOLAH, JANGAN TIPU GUARD, JANGAN MAIN GUSTI DGN KAWAN2 ANDA B4 EXAM DAN YANG TERAKHIR SEKALI JANGAN JOLOK SARANG TEBUAN!!!

p/s- kelaka.. karangan gua ni cm da terpesong jauh.. aku taktau aku cite pe sbnrnya.. huahsuahsua

5 comments:

arch^t said...

ehem2...besanye pesanan penaja tu~lol
pergh...teri tgk hindustan
ok da taw

naga said...

ko buat aku bosan...

kar-el said...

kau jgn noob sgt labu... result mmg la da kuar gila.... haih... kau nak result pe lagi???

teRi said...

apa yg bodo sgt ni karel.. result mende? ko exam spesel sem pon blom.. bodos.. lain kali baca la post ni btol2.. jangan lampi sgt.. da la lembap bsiap nak g makan.. [tibe2] husahsuahsuahsu

boogayness said...

klaka. gelak hampir pecah perut.
boo teri.