PENGIKUT-PENGIKUT SI KACAK!!

Monday, May 17, 2010

Rahsia Di Sebalik Remote Astro PART 2



Sambungan dari entri di bawah ini..

Pisau Rambo gua hunus macam keris Taming Sari. Gua acah-acah pisau tersebut pada patung model baju dalam. Orang ramai lari bertempiaran tanda ketakutan yang amat sangat. Gua still wat muka ganas macam dah 14 hari tak makan nasi. Kemudian gua jeling ganas kat minah yang ada dalam kaunter cashier tu. Minah tu dekat 10 kali telan air liur sambil geget bibir. Kemudian, terus gua sound..

"Askum kak, remote ni rosak la. Nak tukar bole?"

"Bole2. Jap eh. Zamjad.. oooo Zamjad.. Ada orang nak tukar remote ni".

Gua berpaling ke belakang. Gua ternampak lembaga yang berbulu kerinting di tangan dan dada melambai-lambai menyuruh gua supaya datang kepadanya dia. Gua simpan balik pisau Rambo dalam spender. Dan gua melangkah dengan penuh gengster ke arah lembaga tersebut. Dari jauh macam mamat bangla. Bila da dekat, OK KOMPEM BANGLA.

Gua menganggap mamat bangla ni macam tak reti bahasa je. So gua pon cuba menggunakan ilmu bahasa isyarat yang penah gua pelajari dalam library dulu untuk menjelaskan kepada beliau berkenaan masalah yang gua alami. Kelihatan beliau buat-buat paham dan berkemungkinan besar sebenarnya memang tak paham. Gua pasrah.

"So mau tukar?", tanya beliau secara mendadak.

Gua terus mengangguk tanda setuju tanpa mengeluarkan suara kerana malu tak menyangka beliau sebenarnya paham Bahasa Melayu. ZZZZZZZZZ

Gua passing remote lama tersebut. Beliau menerimanya dengan hati yang terbuka. Kemudian beliau mengambil remote baru yang masih elok tersarung dalam plastik, seterusnya membuka plastik tersebut, lalu mengeluarkan remote baru tersebut, dan seterusnya memberi kepada gua. Gua menyambutnya dengan penuh kegembiraan.

Tetapi yang amat haramnya, dia amik balik remote lama gua tu, pastu letak balik dalam plastik baru tu dan letak balik kat tempat jual tu. Gua dah mencarot keriangan. BABI LA PUNYA BANGLA! Memang la takde orang tau remote mana yang boleh pakai kalo dorang wat camni!!

Gua dah malas nak kisah dengan lu orang. Lantak la. Suka ati lu orang la nak niaga macam mana. Janji remote gua dah ok dan gua tak perlu datang lagi ke Warta.

Balik-balik rumah je, gua terus melompat-lompat keriangan. Senyum bahagia. Pasti hidup gua akan tenang dan aman damai menonton ASTRO selepas ini.

Gua masukkan bateri dalam remote. Gua sempat wat peace sebelum tekan remote tersebut dan..













MACAM CILAKA! REMOTE NI PON ROSAK GAK! !@#$%^&*#$%^&!!!!!!!!!!!!

2 comments:

otak ketat said...

kah kah kah. aku sarankan, kau pergi la alamanda. lebih terjamin kualiti barangannya. hahaha. bintang tuh takat beli kueh raya oke ar. hahaha.

Aidi-Safuan said...

sambung lagi tak?