PENGIKUT-PENGIKUT SI KACAK!!

Friday, May 1, 2009

Pertunjukkan Harimau

Kejadian ini berlaku lebih kurang 8 tahun yang lepas..

Pada masa itu aku tinggal di Ulu Kelang. Korang tau tak kat mana tempat tu? Ala. Yang dekat Zoo Negara tu la. Haaa.. da tau? Bagus la kalo korang da tau sebab kisah yang bakal ku kupas sebentar nanti berkait rapat dengan misteri Zoo Negara..

*****************

Malam itu sungguh sepi.. tidak sama dengan malam-malam yang lain..

Ketika itu aku sedang makan malam bersama-sama dengan keluargaku. Menjadi kewajipan bagi kami sekeluarga untuk makan bersama-sama untuk merapatkan lagi hubungan kekeluargaan yang sememangnya sudah rapat, ketat dan lumat.

Dan seperti biasa, aku hanya memerlukan 10 minit sahaja untuk tamatkan sesi makan malam ku. Nickname pon flashman.. Standard la kelajuan tu. Eh.bukan gelojoh tau. Sebenarnya ia merupakan suatu penyakit yang jarang dijumpai dimana ia mempunyai nama saintifik yang tersendiri iaitu ‘makanlaju2sebabmalasnakdengarmakmembebelpasalaku’..

Macam biasa.. Bile habis makan, mestilah kena basuh balik pinggan yang telah digunakan itu.. Amacam? Ada gaya suami mithali kan? Pasti kamu yang beralat suilt perempuan berasa teruja bila mengetahui sesungguhnya aku ni amat berkebolehan dalam semua perkara.. Kan? Kan? Kan? Lol..

Tanpa membuang masa, aku pon berjalan girang ke arah sinki untuk menunaikan kewajipan membasuh pinggan.

Tiba-tiba…!!



Bersambung…

5 comments:

suezensuzanna said...

owhhhhhh...cepat2 sambung

ina said...

teri..saya tinggal kat ulu klang juga..kat AU3..awak tinggal kat mana? huhu ada jodoh kah kita ni?

teRi said...

@suezensuzanna: kalo xnak sambung leh x? hihihi.. ;p

@ina: sungguh marabahaya.. haha.. dulu duk kat au2a/16.. huhu.. tapi skang ni da pindah ke bangi.. eh au3 ke? ni mesti skola kat situ gak eh? dulu orang skolah kat lembah keramat.. huhu..

AkuAyie said...

ko ske betui tinggl org dlm ke-suspens-an..! grr~

kne blanje aiskrim ni..
hehe

qishie said...

tade masalah pun kalau lelaki basuh pinggan yang dia guna.
takkan la pinggan sendiri..
pun tak leh basuh?


rasulullah pun membantu isteri baginda menyiapkan kerja rumah.
sebab tak termaktub dalam al quran yang kerja rumah tu hanya tugas isteri.

sekian.



p/s:miahahaha...mesti ko sentap dengan tazkirah aku kali ni kan?
haha