PENGIKUT-PENGIKUT SI KACAK!!

Thursday, January 29, 2009

kita taknak BUAT tapi mesti TERBUAT gak!!

Dalam dunia yang penuh cabaran dan pancaroba ini, kita mesti pernah tersasul atau terbuat sesuatu kelakuan tanpa kawalan diri sendiri.. yup.. ada benda tu yang kita sedar, ada yang kita tidak sedari.. so jum kita tengok list benda2 kat bawah ni.. mana tau korang tak sedar2 diri lagi.. hahaha..

1. yang pertama skali.. naik lif. kalo kita naik lif masa ramai2 tu takpe la.. sure la semua wat muka pemalu je.. tapi bila bersendirian dalam lif, tiba2 mesti korang rasa nak kentut sekuat hati kan? tol tak? mesti tiba2 rasa nak kentut kan? kan? kan? elelele.. taknak ngaku.. hahaha.. tapi yang paling nikmat skali bila korang da kentut kaw2 punya.. tiba2 ada orang masuk lif n korang still ada dalam lif tu sbb tak sampai2 lg kt tingkat yang korang nak g.. haa.. apa lg.. start la wat muka "badansayakuatdantaktakotdipukul".. haha.. Pengajaran: rajin2 kentut kt tangga sbb tangga kompem takde orang naik.. hahaha.. tapi jgn g gatal kentut kt rumah tangga orang lak.. kang runtuh lak.. kaokaoa..

2. yang kedua, paling favourite n makanan harian kita semua.. asal masuk jamban je.. korang mesti nak kencing atau berak.. berak tu tgk time gak.. tp kencing kompem la.. lagi2 dengar bunyi air mengalir yang kuat.. dan2 je masuk jamban ko nak kencing padahal 30 minit td baru buang air.. mmg pantang la kalo membe2 ajak kencing.. rasa nak tpancot masa tu je.. (haa.. korang jgn pikir lain lak..lol.. siot la sexsual harrasment! ;p) cite pasal air.. kalo ujan je mesti rasa nak kencingkan? best kan dengar bunyi ujan? lagi2 ujan masa nak time tdo.. tapi jgn lak korang terkencing masa ngah tdo.. ye la.. ngah sdp2 tdo tibe2 dgr bunyi ujan, korang pon sedap mengalir... haha.. so cmne nak kaver kalo jd cmtu? pe lagi.. dgn selamba je kata,"aku mimpi basah malam td.." koakaokaoa

3. dan yang seterusnya.. korang kalo jumpa seseorang apek atau amoi, korang mesti nak cakap bunyi cam cina2 gak kan? bunyi nak cam baba n nyonya bcakap.. kdg2 cm cina buta pon ada.. pastu yang tbaik, ko lak iras2 rajnikand sket.. rasa nak sepak bontot ko pon ada.. tibe2 ko slang cina.. pehal? hahaha.. konon cuba menipu cina2 tu la ataupun cuba mengaku kamceng dengan beliau.. tak dapat cheqq.. aku yang mix korea n jepun ni pon tak dapat tipu dorang..koakoskaoska

4. ni lagi satu.. asal jumpa seseorang yang berbangsa india je korang mesti cuba bercakap sambil geleng2 kepala.. tak caya? korang pegi tgk kt kedai mamak.. taknak macam semua pelanggan lak cuba meng'order roti canai sambil menggeleng2kan kepala.. pastu kalo korang perhati btol2.. ada yg terjelir2 lidah.. mamak kt citu rasa panas je.. rasa nak sepak laju2 kasi korang takleh geleng2 terus pon ada, tapi apakan daya dorg just pekerja dan kebanyakkan dari mereka hanya dapat bertutur dalam bahasa melayu dengan menggunakan perbendaharaan kata yang amat ekstrem terhad.. contoh?

Ahmad sambil mengeleng2kan kepalanya berkata kepada seorang mamak, "Mamak, teh ais takmo ais satu!". Mamak pun menjawab,"Ada, ada..!". Kemudian ahmad berkata lagi smbil terjelir2 lidah , "Kalo teh tu takde ais, aku nak panggil teh ais gak, bole ke?". Mamak menjawab sambil mengangguk2,"Ada, ada.. semua ada!". Lol... ahmad dgn mamak tu satu kaum ke? cakap nak pusing2 gak.. haha..


fakta- kebanyakkan mamak2 di kedai mamak tu berasal dari india.. tu tak reti ckp melayu.. bukan mamat.. tu mamat exist.. sengal..
fakta2- kumpulan ahli fiqir takde kena mengena dengan geng mamak walaupon lagu popular mereka bjudul geleng2 angguk2..

5. aku slalu la perhatikan orang. kalo nak bercakap, tgn mesti nak gerak2 walaupun ngah bercerita pasal kaki.. lebeh2 lg ngah cuak. biasa la nak kaver kesengalan sket.. biasanya aku yg wat cmni.. hahaha.. lagi2 depan awek.. dan2 tgn aku bergerak2 macam pensyarah ngah bceramah.. pastu kalo bole semua barang kat kiri kanan depan belakang, aku nak amik pastu tayang2 depan dorang.. utk alihkan perhatian korang dari melihat aku.. aku bukan apa.. aku segan la kalo aku ngah bcerita, korang usya2 aku.. yg takleh blah.. semua usya macam nak makan aku.. pehh.. cuak siot.. haha.. kalo awek cun lak usya, memang aku nak jatoh pengsan.. haha.. cair gle.. so kalo nampak aku ngah bcerita tu, korang pandang la tempat lain takpon korang pejam je mata.. pastu ble korang buka2 mata, kompem2 aku da ghaib.. yg tinggal mamak td je.. "ada.. ada.. semua ada!" hahaha!

6. kalo sorg sakit perot, yg lain pon sibuk nak ngaku.. haaa.. yang ni aku bosan tol.. lagi2 aku ngah cirit skang.. kang balik umah, ble aku cite aku sakit cirit birit,dan2 semua nak ngaku cirit birit gak.. spoil btol la! takleh nak jd spesel langsung! hisk! baru nak cop jamban kt umah tu.. kompem ada yg sibuk nak membuang gak.. padahal siang td semua makan kt tmpt lain2.. lol.. booo! haha

7. yang seterusnya ialah, asalkan kita menunggu seseorang di dalam kereta, kita mesti nak angkat tangan n tayang ketiak.. konon nak release tensi la.. kalo bole, nak bukak ketiak tu seluas-luasnya.. pastu letak tapak kaki kt aircond.. pehh best sejuk.. haha.. tapi ble orang yang kite tunggu tu masuk dalam kereta, amik la ubat.. kena sumpah seranah sepam.. koakaokao.. biasanya mende ni tjadi kat balak2 yg ngah tunggu aweks2 mereka sebelum g dating.. dulu aku biasa la kena.. lembap tol awek ni.. aku da 2 jam tunggu dalam kete.. demit.. kalo aku lambat 10 minit, bising gle.. hampeh tol.. ni ok lagi wahai kawan2.. aku penah kena 6 jam tunggu awek kt klcc.. rasa nak nanges pon ade.. aku siap leh tdo dlm masjid klcc.. rasa nak balik je.. nasib baik ngah sayang awek masa tu.. koakaoa.. takpe... da jumpa, denda sudah.. huahuahua.. padan muka! lol

8. korang perasan tak kalo jumpa kawan lama, korang mesti nak bcite pasal kisah2 lama.. lagi2 kawan skola semua.. mmg la ok kalo jumpa 2, 3 kali then cite psl kisah lama.. tapi ni kalo da 118 belas ribu jumpa pon cite gak benda sama, mmg hampeh.. hahaha.. bosan.. aku slalu gak cmtu.. demit.. mulot automatik nak cite kisah lama walaupon kisah itu diulang2.. haha.. aku taktau la membe skola lama aku tu myirap ke tak.. hahahahaha.. takde idea.. adeh.. semua da berubah.. aku je yg sama cm dulu.. rambot belah tepi.. kaokaoakoa.. eh dulu belah tengah.. skang je belah tepi.. nak kaver botak.. koakaoakoaka..

9. haaa.. yang ni tbaru.. hahaha.. penah terjadi benda ni kat ijat dgn dol.. hahaha.. asal jumpa membe bwk buku tebal2 kt kedai makan je, dorang mesti cuak.. nak tau nape cuak? sbb dorang suspek membe tu nak jual MLM@ multi level marketing kt dorang.. hahahha.. biasa la.. korang kena la hati2 kalo tiba2 ada kawan ajak nak blanja makan kt puchong ke.. klcc ke.. ada la benda pelik2 tu.. haha.. aku pon biasa tkena.. tapi ayat kena mantap la.. awek semua penah cuba tekel aku suh masuk dorg punya MLM tapi gua tetap gagah.. hahaha.. sbbnya duit takde.. da nak cair tu.. hahaha.. tapi kalo laki, gua selamba je tebas ayat rayu mamat tu.. bosan.. nak basuh aku, tapi tak pandai bcakap.. bosan.. booo LUXOR! booo GELANG! hahaaha

3 comments:

hackerzx said...

oit oit..TEKUN TEKUN..akwawkawka..TEKUN klr suratkhabar tipu org..lol..

/me lari..

teRi said...

hahaha.. TEKUN2.. demit.. cuak2.. hbis la pc gua kena hack pasni.. koakaokao..

odette said...

bosan gay booo